(Sponsored link)

リーク情報

使者の新スキンとマルチプレイ最大で5人の情報

海外PS StoreのBloodborneには次のような記述がある。

Pre-order today and get:
• Fedora Messenger Skin.
• Bandages Messenger Skin.

Network Players 2-5 - Full game requires PlayStation®Plus membership to access online multiplayer

海外の予約特典は使者のスキンが2つ付いてくるそうだが、
Fedora Messenger Skinは日本の特典にもある使者のよれよれトップだと思われる。
もう一つのBandages Messenger Skinは日本ではアナウンスされてない。
さらにネットワークは2~5人だと記述がある。
ホスト1人、従者2人、侵入者1人だとするとあと1枠は新しい要素が入るのだろうか。

ストーリーリーク?

信憑性が低いもののストーリーのリークタレコミがあったので紹介する。

ラスボスの太母は医療教会の上部組織「騎士団」の管理下にある。
かつて太母が活動期にあり、彼女を信奉する人々は永遠の命や素晴らしい能力を与えられていた。
しかし太母の活動が弛み、騎士団の管理下に置かれるようになると人々の永遠の命は失われ、
その子孫に獣の病と言われるものが発現した。
主人公は自らの病を治すためにヤーナムを訪れ、やがて太母とともに人類の自滅を目論む騎士団と対立することになる。

未知のキーワードは「太母」、「騎士団」、「永遠の命」、「素晴らしい能力」の4つ。
太母はProject Beastに出てきたあの触手モンスターのことかな?
発売前の楽しみとして、想像力を膨らませる訓練程度に留めておこう。

αテスト未実装エリアのリーク情報

シークレットエリア探索

ガスコイン神父撃破

http://www.youtube.com/watch?v=fjZ4TITNW4w

http://www.youtube.com/watch?v=10vi8TVUX-o

グレミアの血の狩人シリーズ

ヤーナムの密偵シリーズ

・グレミアの血の狩人(頭)
・グレミアの血の狩人(胴)
・グレミアの血の狩人(腕)
・グレミアの血の狩人(脚)

・ヤーナムの密偵(頭)
・ヤーナムの密偵(胴)
・ヤーナムの密偵(腕)
・ヤーナムの密偵(脚)

巨大ブタ

水路の奥にいる頭にイボがある巨大なブタ。
ダークソウルのイノシシのような動きで、後ろから攻撃すれば恐れることはない。

ガスコイン神父

狩人ガスコインが獣に変身した姿。
見た目は狼人間そのもので、鳴き声も狼の遠吠えのそれである。
以下がαテストで確認されたガスコイン神父のセリフである。

The reek of blood ...
That intolerable scent ...
It makes me retch
It sickens me ...
( growl )
Sick creature ...
May you rest in peace ...
Umbasa ...
( Howl : Whoop - whoop , awooo ! )

血の匂い...
その耐え難い臭い...
それは吐き気がする...
それは私を病気にする...
(うなり声)
病気の生き物め...
安らかに眠れ...
アンバサ...
(遠吠え:アゥゥゥゥゥ!)

ここで注目するのはガスコイン神父の口から"Umbasa"と言っていることである。
”アンバサ”とはデモンズソウルの聖職者が言うセリフでその世界の信仰から来る言葉である。
もしかしたらデモンズソウルとブラッドボーンは世界が繋がっているのかもしれない。

ガスコイン神父撃破報酬

大橋の鍵と?WeponName?という形も性能も分からない武器が確認された。

賢者の血とローレンス

オンライン要素のリーク情報

ONLINE

・Players will have choice to make early on in the game, their decision will effect multiplayer – Decision to infect blood with to different strain of the sickness. There are rewards for choices but also downsides.
・Miyazaki-san wants players to feel the fear of having a disease that could consume them, and take their life.This is a ‘hardcore’ mode for NG like a ‘permadeath’.
・Players must to collect blood for their Heart. If they loose Heart strength for too long, the sickness consumes them.
・Players must collect Blood Vials and Blood Packs to transfuse their heart health at their Shrine.
・The sickness transforms dead hunters into their worst fear.
・You can summon friends via PS4 friendslist
・You can no longer use consumable item for healing if you summon friend for boss battle.
・ALPHA will be a co op boss battle, and some simple pvp invasion covenant testing.

COVENANT

・In some covenant, the sickness is very strong and player can choose to ‘consume’ his own heart. This is a permanent choice and binds a character to the covenant permanently. You become beast, and new controls and attacks open up. Dead hunters will bind to the world when they die, their bodies becoming a regular ‘mini beast’ boss enemy within the world like Red Phantom from dark souls. – In NG, you may become a boss later in the game if you collect enough blood to strengthen you heart. – Covenant system is not finalized, but some detail I remember. There will be ‘huge beasts’ in the game.

・If you defeat them you have a choice to become a host for their strain of the sickness at your Shrine. You must invade other player worlds to collect blood for your beast. In NG, The Beast heart will gets stronger from blood and other players will have to fight much harder to kill it. One beast is a giant spider, another is a giant snake.

Project Beast

http://www.youtube.com/watch?v=fXaHFZv-_mA

Project Beast 海外リーク情報

DEVELOPMENT

・Bloodborne is a game funded and owned by Sony, exact same situation as Demons Souls.
・Development started roght after Artorias DLC was completed.
・Made by the same exact team as Demons/Dark 1.
・Was PS4 game from the start.
・Project Beast trailer is one year old and was pre alpha, Bloodborne shown at E3 was alpha.

GAMEPLAY

・Game has NO shields, such equipment piece does not exist.
・Miyazaki wants every battle to be a struggle and challenge.
・Game has dashing and rolling as evade movement, much faster than Souls games.
・Huge emphasis on dual wielding.
・Guns are meant to stun, not to deal huge damage.
・Little to no magic.
・Gadgets and such replacing magic.
・Miyazaki wants interesting items to dominate healing consumables.
・Most of the weapons have two modes that you activate by pressing triangle, you can modify almost every weapon.
・Using torch and lantern will be crucial, pitch black areas.
・Souls are in and will be used for standard character improvement.
・Game will be longer than Demons Souls.
・Clocktower "bong" serves as enemy swapper, they change locations and respawn.

CHARACTER

・Full customization and creation, alongside gender.
・No more classic "classes", this time there will be archetypes of characters.

BEAST/BLOOD MECHANIC

・There is blood meter/gauge.
・Game has two types of blood.
・Tainted blood is everywhere and is used to boost and improve your character.
・Pure blood is only carried by living humans such as players as NPCs.
・Absoring too much tainted blood will turn you into beast.
・In beast mode whole game changes from visual to gameplay.
・To return to human form you have to get pure blood, and you can do that by hunting other players online.

ONLINE

・Basically Souls gameplay but instead of ghosts of players, you will see ACTUAL players running around in your world.

(Sponsored link)

(Forum)